måndag 17 oktober 2011

Sjuk o elände.. o mys!

Vi började dagen med en supergod macka och lite MotoGP-kval på tvn. Det var fint väder ute, så det bådade gott för vårt verandabygge! 



Janne pysslade med verandan... spikade upp lite bräder och grejer. Och limmade takpapp... blev riktigt bra. 



Själv ägnade jag mig åt att skrapa färg... ett riktigt slitjobb, och ganska tråkigt!! Men det var typ det enda jag orkade med att ta mig för - jag lyckades nämligen bli jättesjuk. Kände INGET på fredag - och så helt plötsligt så börjar jag nysa och snora så det är fan inte sant! Hela lördan!!



En "aning" förkyld...


Men... på kvällen fixade vi lite god mat och såg på en film och hade det riktigt riktigt mysigt, och jag kände mig lite piggare! 


Men jag hittade nått som fick mig att bli piggare!!

Ostron med en droppe whisky och citron... mmmmm...


En gryta på lammkött kryddad med kanel, koriander,
kardemumma, kryddnejlika och massor med goda grejer.
Sjukt gott blev det!


Lammgryta med pasta, och Conde de Valdemar!
Sanna gillar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar