torsdag 3 november 2011

Skrämma mamma - bu eller bä?

Idag skrämde jag min mamma... nog för att det jag hade att berätta var riktigt riktigt skrämmande.. men kanske inte SÅ illa som scenariot hon såg framför sig.

Jag brukar - hemskt men sant - få en riktig gammal goding med Kicki Danielsson på hjärnan och inte kunna få bort den. Nämligen "vi låser dörren in till damernas..." - HEMSKT.
Men nu djävlar har denna låts trumfats med RÅGE - efter att de spelade den på doobi doo på tvn här om dagen så har jag fått "du kan alltid lita på pojkarna över 35" på hjärnan!!! Vad ska jag göra? Skära ut den? (Och i så fall - komer någon att märka någon skillnad??)

Jaha - tänker du nu... hemskt lät ju detta, men på vilket sätt blev nu mín mamma skrämd av detta? Nog för att det är en skrämmande dålig låt - men min mamma har ju varit med ett tag, och hört både en och två dåliga låtar i sitt liv, så detta kan väl knappast vara det värsta hon hört?

Nej då... det var min formulering (som så här i efterhand kanske inte var helt 100) som jagade upp henne lite... :)
Det var nått i stil med:
- "Ja, här är det inte lika muntert. Vet du vad jag har fått på hjärnan?"

Fått på hjärnan??? VAD har hon fått på hjärnan? Har hon fått cancer??

Ja... ni fattar ju... det blev lite fel helt enkelt. :) :)

Men utanpå huvudet har det ju iof blivit lite förändringar. Jag var ju iväg och klipte mig här om dagen... mitt hår som inte varit i kontakt med en frissör på herrans många år är nu mer tuktat och tämjt av Helena ve Bäcken. Tjusigt värre!!




Vad kan jag mer berätta för er då? Tja.. jag kan ju dela med mig om måndagens restaurangbesök. :) Egentligen skulle Gunilla bjuda sin mamma på Al Forno, men så blev Gunillas mamma krasslig och var tvungen att ställa in - och då fick jag äran att hänga med i stället.
Det var hur trevligt som helst, maten var god och sälskapet var ännu bättre - helt sjukt hur fort två och en halv timma gick. Helt plötsligt så vill Janne komma och hämta mig - precis när jag skulle beställa in ett glas vin till. :)

Själva servicen var lite så där... en jättetrevlig servitris som var hur gullig som helst... men vi fick vänta på och säga till om fördrinkarna (och då fick vi dom så sent att vi bara han dricka typ halva innan maten kom in), köttet var gott men lite väl tort, vi fick inte provsmaka vinet, när jag beställde in dessert fick jag säga till om espresson som jag beställt och som löken på laxen så var grappaglaset trasigt så jag skar mig på läppen.
Men trots dessa grejer som mycket väl skulle ha kunnat förstöra ett restaurangbesök så hade jag hur trevligt som helst - kan tänka att det faktum att maten var god, vinet var ännu godare och det goda sällskapet och den trots allt trevliga servitrisen som rädda det hela.

Gunilla på Al Forno - en trevlig
måndagskväll mån jag säga!


Och så till sist - en liten uppdatering av garragebygge: I måndags gjöt dom grunden och nu har dom reglat upp väggarna. En slang till jordvärmen är i marken och nästa åker i i morgon. I morgon kommer även en elektriker och fixar lite nere i "brunshuset" och sen kommer Jannes kompis Tim och fixar med filter till vattnet. Och den här månaden ska även en kille komma och räta upp och laga ladugården.
Så nu djäklar rullar det på... äntligen! :)

2 kommentarer: