söndag 11 december 2011

Mellan två jobb.

Ha ha.. jag trode väl inte att den frasen någonsin skulle passa så bra. I fredags slutade jag på Mekverken och på måndag börjar jag på Epsilon med ett uppdrag på Getrag i Köping...
Jag var där på konsultintervju i torsdags med min blivande chef, och det var meningen att vi skulle på en intervju till på ett annat företag i Örebro på fredag. Sen var väl planen att om nån bestämde sig för att slå till så hamnade jag hos den som bestämde sig först så att säga.... men vi kom aldrig så långt, för chefen på den avdelning där jag kommer att ha uppdrag från och med måndag slog till på stående fot.

Jag som sett fram emot en månads ledigt (arbetslöshet menar jag) fick snabbt planera om - och för all del, hur mycket jag än sett fram emot att ligga på soffan och äta praliner och dricka vin i en månad så är det ju så klart trevligt att börja jobba direkt. Om inte annat rent ekonomiskt...

Helgen har varit bra... på lördag var vi på julbord med Jannes familj. Tyvärr var Jannes bror sjuk i magsjuka (efter en besök i Barcelona) så han kunde inte följa med, men Janne, jag, Jannes mamma o pappa, Ulrika (Jannes brors tjej) och Marcus (brorson) var i alla fall med - och det var jättetrevligt med god mat och mysigt atmosfär på stället vi var.
Efter julbordet blev det 40års kallas för en arbetskmarat till Janne - och jag var, hör och häpna, nykter och körde hem.

I dag har vi varit och handlat lite julklappar, och ett PS3...  så nu är det dags att krypa upp i soffan och spela tv-spel!! Tjohooo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar