tisdag 6 december 2011


Usch – känner mig nästan lite hängig idag. Var jättetrött i morse när jag skulle åka till jobbet, och när jag kom hem efter jobbet så kände jag mig fortfarande seg som bara den.  
Jag var totalt superduperomotiverad att sticka ut och springa, men jag lyckades tvinga mig ut och jogga två km i alla fall. Men det var svinjobbigt hela vägen, och jag blev trött efteråt… så… tja.. nån liten förkylning eller nått kanske.  Det märks väll så småningom.

I helgen tog vi det svinlugnt. Gjorde inte mycket alls faktiskt – och det passade väldigt bra. Har ju varit jättemycket i sommar/höst, så vi skulle nog behöva några fler såna helger tror jag bestämt.

Men lite nyttigheter har vi gjort i alla fall – vi har dels tömt det gamla vattenfiltret som Jannes kompis Tim (som hjälper oss att få i ordnig på vattnet) ska ha i inbyte på grus. Ett litet projekt i sig vill jag lova. Och så har vi även tagit bort de gamla och läckande brädorna på taknocken på lillstugan och lagt över ett provisoriskt skydd med brädor och takpapp tills vi får tid att byta taket. 



 Jag har även pluggat en hel del Kemi de senaste veckorna. Har ju inte riktigt haft tid, så jag har halkat efter lite – men nu är jag snart ikapp igen. Känns bra. Och det ÄR faktiskt inte så fruktansvärt trist som jag kom ihåg det.

Kemiplugg.


Nu gör jag sista veckan på jobbet också, så nästa vecka är jag arbetslös. Ska bli skönt! På torsdag och fredag ska jag iväg på några ”konsult intervjuer” med min blivande chef så att han kan sälja in mig på nått kul uppdrag. Två företag som jag tror att det skulle vara jättekul att vara på båda två, så det ska bli spännande. Återkommer med rapport om det så snart jag vet mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar