måndag 9 januari 2012

Första dagen på jobbet.

Så var första dagen på jobbet gjord då.
Lite jobbigt så här i början innan man har kommit in i saker och ting och "har nått att göra".

Idag har jag fått gå runt och "tigga jobb" - kolla med folk om de har nått jobb som behöver göras. Med ganska klent resultat måste jag medge.
Ändra diametern på ett pressverktyg, och rita upp ett annat är väl ungefär vad jag gjort idag.
Ja ja.... man kanske inte ska klaga utan passa på att njuta nu innan man sitter fullskiten med jobb upp över öronen. *lol*
Hur som haver så trivs jag bra på uppdragsplatsen i alla fall. Kul folk, och det verkar vara ett bra ställe.

När vi kom hem från jobbet så plockade jag bort i hallen och dammsög den. Sen fixade jag mat. En morotssoppa med lök, vitlök, ingefära, sambal citron o apelsin - och den ÄR så god!! Och till det laxspett med mango chutney. Mmmm...

Sen har vi kollat på en film, och nu blir det lite TV-spel innan vi hoppar i säng och håller tummarna för att det inte ska snöa allt för mycket i natt.
Det har kommit ett par tre cm med snö i alla fall - vi får väl se om det kommer mer. Har varit prat på radion om att det är en ny storm på G. Men men - det märks!!

Simma lugnt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar