måndag 30 januari 2012

Glädje o sorg!!

Idag har jag en glad nyhet, och en väldigt väldigt tråkig! Jag börjar med den tråkiga!!

Jag har slut på Limonchino!! Jag vet fan inte hur jag ska klara mig utan mitt lilla glas efter maten. Jag köpte den här när vi var i Italien i somras.. och jag har verkligen börjat gilla den!! Men nu är det slut - och jag är knäckt. Funderar på om det finns utrymme i budgeten att ta en weekend tripp till Milano... NU!?  Skit också!!



På den mer positiva sidan kan jag rapportera om dagens crossfit-pass som gick rätt bra om jag får säga det själ.
Vi körde back squats, och jag tog 90 kg. Kändes riktigt bra faktiskt... kul träning med mest styrka och inte så mycket fys. (Även om det kom en sån session i slutet av passet också så klart.)

Men hur som haver - en skitkul träning, och jobbig...

Back squat, på 5 set hitta ditt 1 RM vila 2 min Gör max antal strikta pullups, vila 2 min.

Set 1: 50% av 1 rm x 5rep. - 30 kg
Set 2: 75% av 1 rm x 3 rep. - 60 kg(?)
Set 3: 85% av 1 rm x 1 rep. - 70 kg(?)
Set 4: 90-95% x 1 rep. - 80 kg
Set 5: Nytt 1 rm - 90 kg

Är väldigt nöjd att klara 90 kg.. kändes toppen. Kanske kanske att det skulle ha funkat med 5 kg till?

Vila 5 min

Med 85 % av ditt 1 RM gör så många rep du kan. - 75kg

Vila 3 min

Amrap 4 min
15 KB svingar 24/16 - 16 kg
30 Doubleunders - fy fan vad jobbigt för benen!! :) 

Och i morgon är det dags för softbollträning! Ska bli superkul!! Jag leker också med tanken att sticka ut och jogga en liten tur på lunchen i morgon. Men det är som sagt bara en tanke än... antagligen blir det inte mer än en tanke heller. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar