söndag 29 januari 2012

Så var det söndag igen då... en helt ok dag må jag säga. Jag har ett bra förhållande med söndag! :)

Hembakat valnötsbröd och annat gott... mysfrulle med älsklingen!

Igår var Dagge och Susann här och käkade lite mat och pratade skit. Hemskt trevligt. Vi lagade en jättegod fläskkarre späckad med smör, citronskal, rosmarin och saredeller. Och sen kryddad med muskot. Ruskigt gott... och till den en cannelinigrattäng med purjolök och tomat. Jamie Oliver är min vän!!!

Idag har Janne haft värsta migränhuvudvärken.. den började smyga sig på igår tror jag och han har varit helt däckad. Inget verkade bita på huvudvärken så stack iväg till Marieberg och köpte nån slags nässpray mot migrän - och det verkar faktiskt fungera! Riktigt bra!

Efter jag kom hem från Marieberg så stack jag ut och joggade en korttur mest bara för att jag känner av lite lite lite i ryggen och tänkte mota det lite, och så var det så himla fint väder också.
Efter som att jag redan kört mina tre "obligatoriska" träningar som jag satt upp som mål att göra varje vecka så kändes det helt ok att bara sticka ut 2 km - och ännu mer ok var det att det inte kändes ett dugg jobbigt eller tungt utan bara skönt. Härligt att vara ute i det fina vädret!!


Underbart väder...

Hurtig värre!! :)

Förutom crossfit på måndag, och softbollen på tisdag så körde Mia, Susann och jag ett crossfit-pass på torsdag. Susanns första pass, men hon verkade tycka att det var kul och kommer också att hänga på. Skitskoj! Så nu ska jag boka in crossfit-pass på måndag och kettlebells på torsdag, och så blir det softbollträning på tisdag också så klart!
Verkar som om att vi blir några stycken på tisadg - ska bli jättekul!!
Och nästa lördag så sticker Åsa och jag till Skövde och tränar med våra kära lagkamrater där! Kanske nån anna från Örebro också hänger på.. vi får se...

Nu ska jag plugga lite kemi, jag ligger efter en del så det börjar bli dags att sätta fart! :)
Och sen är det nog dags att börja fundera lite på att laga mat... nån slags kyckling blir det.. har inte helt bestämt mig än... kanske nått med coccosmjölk och koriander... eller en gryta med grön paprika, oliver o citron. Svåra val!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar