måndag 13 februari 2012

En vecka i dimmorna!

Jösses vad trött jag har varit hela förra veckan. Jag har gått upp tidigt, och kommit sent i säng och sovit sådär... inte bra. Jag har varit som en zombie på jobbet, och jag känner direkt att kroppen blir grinig.

Jag vet inte riktigt varför jag inte tränade på måndag... eller om jag gjorde det? Eller inte... eller nått? Kan nog ha varit så att passet var fullbokat. Ja, så tror jag att det var.
På tisdag eftermiddag på jobbet när jag satt och väntade på att åka och träna softboll kände jag att halsen och näsan svällde igen big time - förkyld eller en allergisk reaktion? Vet ej - men att det hängde ihop med att jag var så trött var tydligt. Så jag ställde in softbollen och åkte hem och la mig och sov i stället.
Även onsdag var jag helt slut... 

På torsdag kände jag mig lite piggare och stack och tränade i alla fall. Ett tufft kettlebells pass. Vet inte om det var så tufft för att det verkligen var det, eller om det var för att jag var ur slag. Men skit sak samma - det var kul i alla fall, och jag fick massor av energi efteråt.

Jag bestämde mig för att helgen skulle få bli en lugn helg med massor av soooova! På fredag när jag kom hem från jobbet gick jag och la mig och sov i några timmar tills Janne väckte mig. Sen slappade vi hemma och la oss tidigt.
Lördag sov vi länge, sen en tur in till stan för att handla kött på Robertssons, lämna in en radio på lagning, lämna gamla kläder till myrorna och skriva ut och lämna nya affischer på Najz Prajz för Jannes spelning i helgen (där det andra bandet blivit ersatt av ett tredje band pga sjukdom). Och då råkade vi ju så klart köpa några skivor - en live med Bruce från 75, en Megadeth, en med Nick Cave och en vinyl med Firsta aid kit.
Sen for vi hem, lagade mat, såg på film och gick o la oss.
Söndag sov vi till elva, sen gick vi upp och jobbade lite i trädgården i det UNDERBARA vädret. Det var strålande sol och plusgrader. Fantastiskt.
Efter det stack vi in till Jannes mamma och pappa och fick mat och kollade på gamla diabilder tillsammans med Ola och "barnen".
När vi kom hem slappade vi i soffan och tittade på så ska det låta med galenskaparna och sen svenska "kontoret". En lagom helg - fruktansvärt skönt att sova ut! Det behövde jag.

Idag så har jag ringt och skjutit upp min kemitenta 5 veckor. Skulle egentligen ha skrivit den i den här veckan - men med nya jobbet och så så har jag inte orkat engagera mig riktigt. Men nu så - nu blir det andra bullar. :)

Efter jobbet var jag iväg på ett crossfit pass med Mia. Riktigt kul! Jobbigt som vanligt, men roligt. Vi gjorde utfallsteg, som jag HATAR. Men bara det att jag gjorde 4x20 steg bärandes 24 kg är ju en stor skillnad från när jag drog igång och tränade body pump på joinus och knappt orkade göra utfallsteg över huvud taget! Man får vara glad för det lilla!! :)

Nu ska jag hoppa i duschen och sen fixa lite käk tills Janne kommer hem. Men först - en bildbomb från igår!!

Trädgårdsarbete. 

Så här trött blir man av att.....
starta motorsågen.








Söt redan som barn!





Guss, Janne, Ola och Elisabeth.

Och så en bonusbild från arkiven... "Svenskar på semester i Österrike(?)" Underbart kort, jag älskar hur färgkoordinerade de är!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar