onsdag 22 februari 2012

Full fart.

I helgen var det full rulle.
Vi stack till Skövde på lördag och spelade slowpitchturnering med tjejerna. Riktigt kul! Vi spelade tre matcher, sen var vi tvungna att åka hem innan bronsmatchen - men hur som haver, vi förlorade två matcher och vann en.
Själv hade jag kul! Tyckte att det mestadels kändes bra, och att jag spelade helt ok. Nån liten miss som grämer så klart *lol*, men å andra sidan ett par fina slag och några sköna bränningar - och allt som allt så var det mycket mer som var bra än vad som var dåligt.







På lördag åker vi ner till Skövde och tränar, och nästa helg så är det dags för SIM - den årliga inomhusturneringen i softboll som hålls i Enköping vid den här tiden på året varje år!
Förutom de andra lagen i serien så verkar det även som om att ett lag från Litauen kommer att vara med i år. Skitskoj!!
Det ska verkligen bli jättekul att lira lite softboll!! Jag är SÅ taggad.

Efter att vi varit och spelat slowpitch i lördags så spelade Janne med the Hunters på Mastodont, och vi var så klart där! Det var skitmycket roligt känt folk, och jag hade jättekul!
Sen får jag väl erkänna att jag kanske var lite lite svag på söndag, så den dagen spenderades i soffan i princip. Vi köpte med en pizza från Fjugesta på vägen hem från Åsa där vi sovit, och sen hängde vi i soffan o kollade film o tv. Rätt skönt det också i bland.




På måndag fyllde jag år, och när jag kom hem väntade Janne med en Cava och en present. Vi drack lite bubbel, spelade min present (han hette Leonard) och lagade lite god mat och myste. En mycket bra födelsedag.
Igår var det softbollträning... Åsa, jag, Erika, Sara och två tjejer som testade för första gången. Dels en kompis till Sara som hette Kajsa, och dels Johanna som är vår kontaktperson på SISU som kom ner och testade. Jättekul!

Idag var det invägning i vägföreningen kurviga gubbar på jobbet, och jag hade i alla fall lyckats gå ner 0,4kg mot alla odds. Kändes bra... nu gäller det bara att det ska hålla sig till "den riktiga" invägningen här hemma på fredag också!

Det börjar ju dra ihop sig till softbollsäsong, och det är dags att komma i lite bättre form. Målet är att i alla fall klämma 7 kg innan säsongen börjar. Så håll tummarna för mig!!

Nu ska jag snart sticka in till Fjugesta och köra ett träningspass på gymet - nått slags tabata-pass. Jag har ju som målsättning att köra minst tre ordentliga träningar i veckan... och idag är Janne och repar med BlueStompers så då passar jag på!! :)

Simma lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar