fredag 24 februari 2012

Härlig fredag!

En härlig fredag. Tog "sovmorgon" och åkte inte hemifrån förrän strax efter sju på morgonen - och då var det helt underbart väder med strålande sol. Sen åkte jag hem rätt tidigt också... gôtt! 

På väg till jobbet

 På väg hem från jobbet svängde jag förbi Robertsons och hämtade upp lite kalvinnanlår som jag beställt tills i morgon. 
Jag passade även på att köpa med en fläsklägg, lite prinskorv, ölkorv, smörgåsskivat rökt fläsk, pesto, en burk med inlagda tryffelsalamis och en annan korv de gör med ost, soltorkad tomat mm som är supergod.
Jag gillar den affären!! :)




I morgon ska jag laga födelsedagsmiddag till Janne. Han fyller ju idag, men i kväll har han spelning med BlueStompers på Big Twin MC-klubb så vi får ta det i morgon.
Då hade jag tänkt mig att laga...
Förrätt: 
Pilgrimsmussla och havskräftor gratinerade med dragonsmör. Till det blir det en chablis, en cru 1.
Huvudrätt: 
Kalvschnitzel med ugnsrostade rotfrukter o potatis i tärningar. Till det blir det ett svingott bourgogne från 2007 som Janne fick i födelsedagspresent för några år sedan. Jag köpte en låda med 6 flaskor, och de skulle vinna på att lagras i ca 5-6 år till.... så vi öppnar en varje år när Janne fyller år och jämför med den förra. (Och SJÄLVKLART så kan vi å det bestämdaste dra oss till minnes att den var god förra året också, men att den absolut har vunnit lite till på att ligga ännu ett år.)
Dessert: 
En god roquefortost, fikonmarmelad och en liten flaska sauternes.

Men innan det är dags att vrida på spisen så ska vi åka till Skövde och träna softboll. Nästa helg är det ju dags för SIM, så nu blir det softbollträning i Skövde både lördag och söndag.
Ska bli jättekul!

Nu ska jag gå och slänga in en tvätt med träningskläder i tumlaren så att jag har nått torrt att sätta på mig i morgon!! Simma lugnt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar