måndag 12 mars 2012

Frisk igen?

Underbara VÅR!


Så var man tillbaka på jobbet då igen.... friskförklarad.... eller... ja.... typ... så.. då pratar vi inte mer om det. Då jag BÅDE kan känna en viss kvardröjande förkylning och då vissa kanske skulle känna sig manade att hävda att jag ALDRIG någonsin varit frisk så väljer jag att inte fördjupa mig mer i ämnet.

Hur som haver så var jag på jobbet idag i alla fall, och jag känner mig nöjd över att jag faktiskt kom ihåg vad jag jobbat med förra veckan innan jag blev sjuk (ja ja, jag skrev en liten fusklapp innan jag for hem).

Förra veckan var jag ju ganska däckad.... en rejäl dunderförkylning. I dess försvar måste jag ändå säga att det var en ganska bra förkylning. Ingen rethosta, och inte ont i halsen. Tre getingar...

I slutet av förra veckan började jag känna mig allt mer pigg, och i helgen kände jag mig faktiskt rätt ok och vi har hunnit med en hel del trots allt.

Förutom en hel massa god mat, och en massa vårmys så har vi tagit ner en vägg mellan lilla hallen och garderoben på toan, och flyttat ut tvättmaskinen dit. Detta har gjort det möjligt för oss att sätta in ett badkar på toan. Inget fancy - utan vi tog in badkaret som stått här tidigare som nu låg ute i laggårn. Tvättat av det och slängde in det - och guuud vad mysigt!!


Härlig våffelfrukost...

Svingod macka väl värd att testas!
Dela en chiabata och grilla i pannan så att den blir lite knaprig. Fyll med sallad, grillad kyckling och bacon. Ha på en sås av cremefraiche, fransk senap, majo och vitlök. ÄT!!

Eller för all del... ta en fläskkotlett och gör en liten "ficka" i den med en vass liten kniv och stoppa den med smör, salvia och citronskal. Gôôtt!!

Fläskkotlett, mozzarellasallad och vårpilsner!

Förutom massa mat så blev det som sagt var lite pyssel...


Efter att ha sågat ner väggen och grejer så var det dags att sy ett drapperiiiii..
.jag HATAR trådar o trassel!

Men det var ju värt lite trassel...

SÅ UNDERBART!!

Och förutom att bada så har vi njutit av våren.... över allt i trädgården börjar det titta fram små vårtecken. Vädret är helt underbart, och det blir ljusare och ljusare ute. På söndag tog vi en härlig promenad i solen innan vi tog varit bad och lagade god mat.


Redo för promenad..








Och vi hann även med att skruva upp kasskydd
för stegen till sotaren..



Jag har även passat på att plantera om mina kronärtskockor, och sått lite andra frön. Både blommor och grönsaker....  hoppas på en bra skörd!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar