lördag 28 april 2012

Softboll!

Aaaa... så, då var första matcherna utomhus avklarade då. :)
Vi spelade två träningsmatcher mot akademin, och vi fick chansen att lufta nästan alla våra nya tjejer. Skövde har fått ett helt gäng med nya tjejer och de flesta av dem var med på lördag, och jag måste säga att de var riktigt duktiga.
Jag catchade båda matcherna, och det var jättekul men också ganska jobbigt... jag har ju inte catchat på ganska länge, och det var ganska många pitchar kastade under matcherna. 
Men hur som haver... även om jag slängde bort nån boll så är jag överlag nöjd. Slagningen funkade ok.. inte bra, men ok. Jag var aggresiv och vaken ute på bas. Och catchingen var väl ändå helt ok för att inte ha tränat på över ett år.
Kul att spela i alla fall! Ser fram emot turneringen nästa helg!




När jag kom hem från softbollen så smög jag ner i ett varmt och gott bad, drack en gudomligt god IPA och bara njööööt.... och efter det så grillade vi lite. Janne hade gjort en supergod marinad till kycklingvingarna, och vi åt en god tapasmiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar