torsdag 26 april 2012

Torsdag - dvs. snart fredag!

Wohooo! Idag är en bra dag… jag fick godkänt hos tandläkaren i morse… och det lever jag länge på. Det är ju inte så att jag har tandläkarskräck… men däremot är jag ju rädd för sprutor. Så jag skulle ljuga om jag påstod att jag inte grämer mig lite inför varje tandläkarbesök – just i fall att OM jag skulle råka ha hål som behöver lagas…

Men, nu gick jag som sagt var igenom UA. Tjohooo! Dagen är räddad!

Så.. vad har jag för planer för resten av dagen då? Tja.. jag vet faktiskt inte.  Rätt skönt!
Jag funderar i banorna: plugga kemi, äta glass och ta en liten joggingtur. Låter väl inte så pjåkigt?

I helgen spelar vi första softbollmatchen för året (förutom inomhusturneringen i februari/mars då.. men det räknas ju inte riktigt efter som att det är just inomhus.)
Det blir en träningsmatch mot akademin (riksidrottsgymnasiet för baseboll och softboll i Leksand) som får kicka igång säsongen nu på lördag.
Det ska bli SÅ himla kul!
Vi kommer att vara typ nio spelare (dvs. inte ha några avbytare) och vi kommer att ha med många nya tjejer som kommer att få spela sin första match… kanske inte vinstläge, men å andra sidan så har vi ju några riktigt rutinerade rävar i laget också. Så hur som haver – det kommer att bli kul!

Nästa helg så blir det softbollturnering i Stockholm både lördag och söndag, och helgen efter det så drar själva seriespelet igång. Oj vad jag ser fram emot detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar