onsdag 16 maj 2012

Äntligen helg!!

Aaaaah... nu har vi en härlig långhelg framför oss! Ledig torsdag och fredag... gôtt!

Igår var jag och tränade softboll efter jobbet... kom lite tidigt så jag städade lite i containern... sen började folk på att dyka upp lagom till REGNET! Djäklar vilken skur!
Men vi satte oss i den nystädade containern och väntade ut regnet... och sen var det bara att träna! :-D

Sara låter sig inte stoppas av lite regn...

Efter regnskuren blev det helt ok väder...

Efter träningen så var det några av tjejerna som vill stanna kvar och träna slajding... det är ju bra att göra när det är blött i gräset så att man glider bättre.... så det gjorde vi så klart...
Jag blev genomblöt... vilket inte riktigt var planen efter som att jag skulle hämta upp Janne på Harrys där han var ute och käkade med några på jobbet...  så det blev att byta om nere på planen... vilket också var planen (pun intended) från början... med den lilla förändringen att jag hade INTE tänkt näcka. Men med genomblöta underkläder så hade jag inte så mycket val! Tur att de hade stängt på net on net. *lol*

Idag har vi haft möte på Epsilonkonturet efter jobbet - trevligt att träffa alla och så... men grymt skönt att få åka därifrån och ta HELG!

När jag kom hem var jag bara tvungen att gå ett varv i trädågrden och njuta av våren och alla blommor o grejer!! Det här gör mig SÅ glad!


Så här kommer lite trädgårdsbilder! 






Zucchini...


Tomater i det fina lilla växthuset som
Janne byggde...


Jag planterade lite jordgubbar med
rabarbern..








Så... nu ska jag smyga ner till min älskling och laga lite mat... i morgon blir det softbollträning och så kan jag misstänka att vi kommer att måla lite på garraget igen - utvändingt den här gången! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar