onsdag 27 juni 2012

Halvägs..

Så, då var halva veckan avklarad.
Idag är jag så trött att jag knappt kan existera... så nu är det strax dax för sängen.

Men första halva veckan på jobbet har varit helt ok, och igår körde vi lite softbollträning. Slagningen kändes kanonbra måste jag säga. Kul träning, fast Linn som är i stan och hälsar på lyckades vrida knät redan på uppvärmningen. Det var ju lite tristare.

Jag går runt i trädgården som en äggsjuk höna och kollar mina grönsaker och bär o grejer... det har varit en kall sommar och vi var lite lite sena med att så och så.... så jag har en känsla av att allt är lite sent.
Men nu börjar det hända grejer i alla fall!



I måndags hade vi besök av Lannerhagarna. Janne köpte en gitarr i USA för ett tag sedan och fick den sickat till Johan som (som bor i USA), och nu när han kom hem för midsommar så tog han med den och kom hit med den.
Janne är lycklig!



Idag tog vi en tur till Nora och lämnade lite skräp, och sen käkade vi en pizza och köpte glass så klart. Vi plockade även med ett gäng med almplantor som jag tänkte plantera här hemma. Jag ÄLSKAR lukten av almar!
Bernt och Axel Alm (no pun intended), min farfars gamla vapendragare och hans pappa bodde i ett hus nere vis mesa i Åmot med massor av almar - och den doften väcker bara härliga gamla minnen!! Hoppas att dom tar sig!

 En härlig liten biltur!





Och på tal om gamla tider - igår fick jag ett telefonsamtal från min faster Yvonne som jag inte pratat med på år o dag. Det visade sig att hon varit här i kommunen och jobbat med lite verksamhetsutveckling (om jag fattade det hela rätt) inom kommunen. Och så insåg hon så här i efterhand att jag bor här. :)
Men vid fint väder så var planen tydligen att komma på "lekebergsrundan" o kolla - och då kanske man kan få ett besök. :) Vore skoj!!

Nej... nu är det nog dags att hoppa i säng och försöka få lite sömn innan det är dags att gå upp igen för att åka till jobbet.
Hopp o hej - leverpastej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar