söndag 24 juni 2012

I morgon börjar alvaret igen.

Veckan som gått har varit kanon. Äntligen fick vi lite fint väder också, och mycket tid har gått åt till att förbereda inför midsommar.

Gräsmattan skulle klippas, partytält riggas, musik och ljus ska fixas, fram med bord, hitta på och prova ut lekar, göra musikquiz, fixa mat.... ja... full rulle helt enkelt.
Som vanligt så hade vi en supertrevlig midsommar med alla goa folk som var där!


 Vi köpte ett luftgevär som vi naturligtvis var tvungna att skjuta in inför tävlingarna. 


Sötaste sambon! :)


 Partytält uppe, ljud o ljus riggat.... allt klart för fest!

Själva midsommarafton var toppentrevlig! Folk trillade in mellan två och tre och vi käkade sill och potatis. Våra goa gäster hade med sig både tårtor och pajer o andra bakverk till kaffet! Toppengott!

Sen var det ju naturligtvis dags för lekar.
Gren 1: Skjuta ballong med luftgevär, och pricka en hink med skumgummibollar.



Gren 2: Flygande flopp
Gren 3: Skjuta ner två ölburkar med armborst


Gren 4: Knocka ner två flaskor med en boll i en strumpa


Gren 5: Äggkastning.


 Musikquiz

Och efter lite fria aktiviteter blev det musikquiz, sen mer fria aktiviteter innan det var dags för grillning. Några snapsvisor har jag bestämt för mig att vi han med också... så, ja... allt som allt så var det superkul! Vi sista tappra grillade lite nattamat och kom sen i säng vid halv fem.

Dagen efter så hade vi sovmorgon, men alla var uppe hyfsat tidigt och frukosten var avklarad runt tolvsnåret eller nått.
Vi fick kanonväder mitt på dagen, så vi passade på att sticka och bada en sväng. Det var Jag, Åsa, Linn, Jeanette och Annica. Och tillslut efter många om och men och protester från div badkrukor så kom i alla fall alla utom en i vattnet. Själv tyckte jag inte att det var speciellt kallt och det var precis hur skönt som helst! Härligt att bada, kul att dyka från hopptornet och jag känner mig alltid pigg och fräsch efter ett bad!




När vi badat klart stack vi hem till Janne och Jebba som startat upp grillen, och så grillade vi karre och käkade som hamburgare i frallor med amerikansk dressing och sallad o lök. Gott!

Efter maten for de sista gästerna hem, och Janne och jag plockade bort och ställde i ordning lite innan vi kröp upp i soffan och kollade på F1-kvalet som vi spelat in.

Så himla skönt när alla åkte hem, disken är fixad, "allt" är iordningplockat och man bara kan pusta ut och njuta av att det har varit en kanontrevlig fest!

Idag har vi tagit det riktigt lugnt. Sovmorgon, en frukost, en sväng till Fjugesta o handla lite, ett riktigt kul F1-lopp och sen lite pyssel ute i trädgården.
Nu ska jag ta ett bad och förbereda inför morgondagen då det är dags att börja jobba igen. Tänkte lägga fram kläder och allt så att jag bara kan gå upp och åka iväg.

Sen ska vi laga oss lite god mat och slappa resten av kvällen! :)
Simma lugnt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar