torsdag 25 oktober 2012

Jaha... på fredan för två veckor sedan kände jag mig som sagt var piggare och gick på jobbet. Det skulle jag kanske inte ha gjort... för så klart så tog förkylningen fart igen.

Janne hade ju varit rätt sjuk innan, och jag kom då inte undan jag heller.

På fredag kom i alla fall Sabbe & Thomas, och pappa & Carina och hälsade på. Sabbes fotbollslag Eda skulle nämligen kvala till div 1 mot örebrolaget Sturehov på lördag, så då passade de på att kom hit och hälsa på. Superkul!
Och inte blev det tråkigare av att de gick och vann matchen heller! Så djäkla gôtt!!
Det var länge sedan jag var och kollade på en fotbollsmatch måster jag erkänna, och det var ju jättekul och spännande efter som att det var syrran som spelade.... men som sport betraktat så har jag lite svårt att dela omvärldens otroliga förtjusning. :)





Sen så var jag jättesjuk hela veckan, och kunde gå till jobbet på fredag efter att jag stoppat mig full med ipren. Och så får jag fortfarande hålla på... så fort jag inte äter anti inflamatoriska så börjar halsen värka och svullna upp... men jag knaprar på med mina ipren och håller ut. :)

När jag börjar bli så där rastlös att jag inte orkar bara hänga när jag är hemma så tycker jag att det är läge att gå till jobbet.... och i torsdags var jag så pass pigg att en härlig promenad i det fina höstlandskapet inte kunde undvikas. :)




Förra helgen var jag ute och käkade med Åsa, Gunilla, Annika och Susann. Det var hur trevligt som helst och jag hade jättekul!
Sen på lördag åkte Janne och jag iväg på blues at sea tillsammans med Kent och Ulf... det blev mycket diskussioner om musik, öl och höns... :)
En superkul kryssning...

Och den här veckan har jag jobbat massor... fick en liten panikgrej på jobbet, och vi håller på och ritar upp demonteringsverktyg till en vinkelväxel, och de ska vara klara... nyss.
Jättekul när det blir lite mer liv och fart o fläkt och lagom bråttom så där på jobbet.

Idag har jag pratat med vår nya SISU-kontakt och försökt få honom att gå med på att betala vår anmälningsavgift till en coach-clinik som SBSF har på Bosön senare i höst.
Det är verkligen nått jag ser fram emot.. ska bli jättekul.

Nått annat som ska bli kul är att börja göra i ordning i pigkammaren, där vi har bestämt att fixa vårt nya sovrum.
Jag är jättenyfiken på vad som finns under klickgolvet.... fula plastmattor och spånskivor... eller kanske ett fint brädgolv någon stans där under!
Håll tummarna för mig!


Här ska det bli nytt sovrum är det tänkt..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar