måndag 29 oktober 2012

Å så var det måndag då igen...

Vilken toppenhelg!

Nu är då äntligen partytältet nedplockat och inpackat på logen - INNAN snön kom!!
Vi han även med att ställa in trädgårdsmöbler, ta in torkvindan, ställa in gräsklipparen i garaget, kratta och köra bort löv - INNAN snön kom! Det är fan inte illa!

 Strålande väder på söndag morgon!

Söndan var verkligen toppen - strålande sol när jag vaknade hos Åsa där jag bott efter som att vi hade kick off med softbollen på lördan, och dessutom fick jag en extra timma efter som att vi ställde om till vintertid.
Jag åkte hem till Janne, och så käkade vi frukost och tittade på MotoGP... sen pysslade vi ute i det fina vädret... sen kollade vi på F1 medan en god söndagsstek lagade sig själv... till sist middag framför öppna spisen..  inte fel

På lördag samlades vi vid Gustavsvik på förmiddan och relaxade. Frukost bestående av en öl och en plocktallrik, bubbelpol, bastu, äventyrsfors och vattenrutchbanor - i ett mycket trevligt sällskap.



Sen tog Åsa Jag och Kajsa cykeln upp på stan... handlade lite inför kvällen, och sen smet vi in på Bishops där vi träffade Håkan B och Janne S som var ute på "eftermiddagsfika". Vi satt ner och köpte lite mat (en lammkorv från Robertssons med klyftpotatis, nån slags rödlöksmarmelad och sen syrlig lingonröra/yoghurt eller nått och ett glas rött blev det för mig).
Sen stack vi hem och gjorde oss redo för kvällens fest - maskerad hos Annika.
En toppenfest - alla var grymma!



Och idag har Åsa och jag varit och hämtat softbollgrejerna vi behöver för morgondagens träningsstart! Det ska bli SÅ kul att komma igång!

När vi precis skulle åka kom en stackars utländsk snubbe i lastbil och letade efter vägen till DHL.... ha ha.. försök förklara den vägen från Bista när man inte ens är 100% säker på den själv.... så jag bad honom följa efter mig, och med lite hjälp från Janne via telefon så lyckades jag guida honom till DHL i stället för att skicka iväg honom med en hoppfull vägbeskrivning. Han blev glad.

Nej.. nu skag jag nog börja med maten innan älskade ängeln - mr Hermansson - kommer hem från rep med Hunters.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar