söndag 25 november 2012

Säsongens sista F1 och en go söndag!

Idag har vi haft en skön dag hemma. I fredgas var jag ute på rymmen tillsammans med Susann och Annica, och en Susanne till som jag inte träffat tidigare.
Vi käkade mat på Wobblers och sen tog vi en öl på O'Learys - mycket lugnt och städat. Men ändå så lyckades jag ju så klart glömma min handväska på O'Learys.

Som tur var så fanns den kvar på lördag, så jag kunde hämta den när vi var inne i stan och handlade en vinare till Jonas o Sara som fotade på vårt bröllop.
På kvällen for vi till dom och fick massa goda mat och så...

Och idag så har vi mest bara myst... först ut och göra klart vad vi påbörjade igår. Det vill säga - rensa hängrännor och klippa häcken.




Sen fortsatte vi med pigkammaren.... skrapa färg och riva bort tretexskiva på väggen... tjohooo!! Spännande som fan att se vad som fanns bakom...

Färgen går lätt bort i alla fall.. även om det är ett pilljobb....

Oooo..... bakom skivan hittade vi gamla golvplankor tror vi. :) Vi är nöjda i alla fall. Det här kommer vi nog att kunna göra nått bra av!  



Så smånginom blev det så klart dags för en kaffepaus - och då passade vi på att testa vår nyaste whisky också.. en Caol Ila som vi inte sett på bolaget tidigare. Supergod må jag säga. 



Efter kaffepausen var det så dags att bänak sig framför tvn för årets sista F1-lopp. Ett riktigt spännande lopp som avslutade säsongen.. lite trist nu.. vad ska man nu kolla på liksom? :)

Ja ja.... nu börjar det bli dags för lite käk i alla fall. Janne står vid grillen och klyftpotatisen är i ugnen... gôtt mos! Simma lugnt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar