tisdag 12 februari 2013

Inte så där jättemycket vår i sikte...

Det drar ihopsig till.... ja, kanske inte vår men i alla fall.... det är ju inte SÅ läge kvar nu. Och då börjar det ju på att bli läger att så lite olika grejer...
Jag har redan börjat med lite lök, purjo och kronärtskockor - de har redan tittat upp och fått flytta ut i garaget där det är svalare.
Förhoppningsvis så kommer jag att få lite mindre rangliga plantor i år - tiden får utvisa om det funkar.

Men nu var det i alla fall dags att så lite chili kände jag.... med etiketter som liten stark djäkel, indiska vildchili, random chili, skrynklig gul osv så tror jag att det kan bli riktigt spännande när det är dags för skörd.
Jag slängde i ett gäng med penséfrön också så får vi se om dom tar sig. :)




I morse blev vi överraskade av sotaren... det hade vi totalt glömt bort. Så tur i oturen att vi är sjuka...

Skulle behöva bli klara med pigkammaren/nya sängkammaren så att Janne kan få sitt pysselrum ifred... så snart vi är klara med det så ska jag flytta ut till gamla sängkammaren och så får han hållas själv inne på "sitt rum" - så kanske vi slipper div projekt utspridda i hallen osv... :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar