söndag 24 mars 2013

Rejält gôtt med en vinst!!



Så tog vi första segern då!
Vi spelade riktigt bra genom hela turneringen och jag känner mig sjukt stolt över tjejerna!
Framför allt så tycker jag att vi hade ett bra lugn och en bra trygghet i laget - inga stora misstag direkt och lugnt o fint spel.
Sen så kom vi gång riktigt bra med att vara aggressiva och vakna ute på bas.... vi nyttjade de tillfällen som gavs att avancera på passed balls osv.
Och så är tjejerna så grymt villiga att offra sig och inte rädda för nått - kolla bara Malin på bilden här nedan som köttar in på bas och jobbar på att fånga kast från catchern (mig) trots att det kommer en löpare och slajdar in i henne!!
Nu tappade hon av förklarliga skäl just denna boll, men tog flera andra... grymt. Och hon är absolut inte ensam i laget om att ha den inställningen. Underbart!

 
 
Och som grädde på löken på laxen så vann vi sista matchen mot Söder 2.
Söder ställde upp med två lag och i Söder 2 lät de sina nya tjejer spela (tillsammans med några mer rutinerade spelare måste jag ändå tillägga) och efter en KANON-inning med tre snabba brända så vinner vi matchen med 6-5!
Behöver jag säga att det var jubel!!!
 
En riktigt rolig turnering är nu slut, och nu är det dags att ladda för nästa turnering som är sista helgen i april!
 
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar