torsdag 21 mars 2013

Softboll för hela slanten!

Nu börjar det dra ihop sig till SIM - på lördag morgon åker vi! (Okristligt tidigt vill jag bara tillägga! Vi ska träffas i stan klockan 07:00... vilket betyder att jag måste lätta härifrån vid 06:30.... ja, ni fattar... )

Det ska bli riktigt kul i alla fall, vi är 15 stycken spelare och en supporter och så Mackan som får ta coachbiten i helgen.
Känns kanon att han tar det så att jag kan fokusera på att spela i stället för att behöva fixa med lineups, prata med domare, styra upp uppvärming och gud vet allt.
Vi kommer att verkligen se det här som en träningsturnering och målet är att alla ska få ungefär lika mycket speltid och att se hur olika spelare passar på olika positioner - och så framför allt att ha kul så klart! :)

Vi har beställt tröjor som vi skulle få till turneringen - och helt plötsligt kommer jag ihåg varför vi sa att vi skulle testa en annan firma än den vi alltid har kört med tidigare.
Jag vet inte om det är att vi är "för små" eller om det är att killen som har hand om oss är sjukt virrig alltså...  men trots att jag varit i kontakt med honom flera gånger och han lovat att allt skulle vara klart i tid så strular det.
Förra veckan gjorde vi upp att han skulle beställa själva trycken, men när jag ringde i morse så hade han inte gjort det... men han lovade att ha det klart till i eftermiddag...
När Frida kom dit för att hämta kläderna verkade han ha glömt bort det igen, för då började han ringa till killen som skulle fixa trycken.
Sen visade det sig att killen som fixar tryck behöver ha bättre upplösning på en av loggorna så för att försöka fixa detta så fick jag ställa in kvällen träning och åka hem och försöka lösa det här... suuurt tycker jag.
Men men.. han är ju jättetrevlig, han killen vi köper prylarna av i alla fall.... men ja.... hoppas att detta blir ett snyggt t-shirttryck i alla fall!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar