onsdag 24 juli 2013

Äntligen min!

I helgen var vi inne på Jula för att försöka köpa en speedheater. Vi måste nämligen måla om huset efter som att det inför försäljningen målades i en ogenomtränglig plastfärg som kapslar in alla fukt i hela världen i panelen. Suck!
Men hur som haver - Jula hade jättebra pris, typ en tusenlapp billigare än på andra ställen ås vi tänkte att vi slår väl till!
Men tror ni att de hade nån hemma, nej då... man jag skulle ringa på måndag morgon och be dem lägga undan den.
Jag ringde på måndag men då hade den inte kommit - ring igen på tisdag.
Jag ringde på tisdag och då hade den nog kommit men de hade inte packat upp varorna än, men jo då de skulle lägga undan den till mig och ringa så fort de packat upp den.
Ingen ringde, och i morse ringde jag igen... då hade de packat upp den och lagt ut på i butiken (till historien hör att de tar bara hem EN i taget, och jag SKULLE ha den!) så jag tvingade killen jag pratade med att genast lägga undan den och så skickade jag dit Janne att handla på lunchen. Och nu har jag den äntligen - nu djäklar ska här skrapas färg... (och läggas tak).

Vi testade att lägga ett par rader med tegelpannor och det gick finfint - nu är det bara att tuta och köra.

Jag och min speedheater! Kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar