söndag 28 juli 2013

En bra helg

Igår kände jag mig pigg och på topp - vilken nog var en djäkla tur efter som att vi spelade softboll i värmen i Enköping.
Två matcher i över 30 graders värme var rätt jobbigt, men det var två bra matcher och det kändes roligt. Första matchen var vi inte med alls i början, men sen förbättrade vi oss och i andra matchen var det helt ok. Kul!
Själv spelade jag shortstop - och jag måste säga att det var lite hjärnfrys. När jag sitter och catchar så vet jag precis vart shortstop ska gå hela tiden, men när jag själv hamnade där så var det ganska förvirrat till att börja med.
Några retliga errors och bortkastade bollar blev det, men det kändes bättre på slutet. Men kul att testa på en ny position i alla fall.




Efter matchen åkte jag direkt till hotell Ibis där vi bokat rum till oss och mamma som fyller år idag.
Janne spelade med BlueStompers på Södra vattentornet och det blev en kanonkväll. Trevligt sällskap, fantastiskt väder, god mat och kanonbra musik!

Mamma blev kvar här ett tag och käkade lite grillat innan hon for hem, hon vilade ett tag medan Janne och jag kollade på F1 och sen på kvällen kollade Janne och jag på GP2 där Marcus Ericsson från Kumla gjorde två bra race.
Dagen har tillbringats i soffan... lagom idag känner jag. Och idag kom regnet också - det var välbehövligt!

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar