torsdag 19 februari 2009

Dagens klagan.

Just nu är jag riktigt förbannad (igen)!!
Jag har precis sett på uppdrag granskning som igen har ett inslag om ”fallet Louise” – tjejen som bodde i över 5 år med sin pappa som förgrep sig på henne.
En pappa som var knarkare, psyksjuk och begick sexuella övergrepp på henne. En pappa som tog med sin dotter och bodde i en bil mitt i vintern.

Socialtjänsten sket fullständigt i alla de larmsignaler som kom in (från polis, allmänhet och skola) och struntade i att göra något alls åt barnets ohållbara situation.

Och vad hände då med dessa tjänstemän som borde ha gjort nått, som borde ha reagerat – som (i alla fall enligt mig) misskötte sitt jobb å det grövsta? Ja – typ ingenting verkar det som.
För mig framstår det som helt ofattbart – undrar bara vad som skulle hända om jag misskötte mitt jobb så ofattbart? Själv satsar jag en halv årslön på att jag skulle ha fått sparken….
Varför är det så in i helvete svårt att stå för vad man gjort och ta konsekvenserna av sitt handlande?

Skönt att höra att det verkar som om att tjejen har det ganska bra nu o alla fall – hoppas att hon får det riktigt bra i fortsättningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar