lördag 28 februari 2009

Lördag

Jösses vad det är skönt att det är helg!

Hela veckan har varit ganska körig, med rätt mycket att göra på jobbet. Men på fredag eftermiddag så la jag sista handen på det projekt vi jobbat med i över fem år.
Ett projekt som jag ser tillbaka på med skräckblandad förtjusning. Det har varit många galna turer, mycket att göra stundvis och helt galet jobbigt – samtidigt som det också har varit vådligt roligt.
Som ett av alla de ”sista rycken” vi hade (vi har haft ”sista ryck” inför varje jul och varje semester och ibland där emellan också) – vi skulle vara klara precis innan semestern. Men det blev vi ju så klart inte… så nån fick skjuta på sin semester nån vecka, nån fick jobba några dagar mitt i sin semester osv. Vi satt och jobbade till sent in på kvällarna, och Robban som hade restaurang nedanför vårt kontor kom upp med matlådor till oss. Och på onsdagkvällar hade Robban trubadur som vi kunde lyssna på.
Eller hur vi löste de logistiska problemen med att beställa hem prototypmaterial eller skicka grejer till våra kollegor i Korea när resten av företaget inklusive godsmottagningen hade semester.
För att får reda på hur vi skulle göra för att skicka grejer fick vi ringa upp en av tjejerna på godsmottagningen på Malta eller var det nu var hon semestrade. Och vi fick säga till våra leverantörer av prototypmaterial att skicka grejerna vi skulle på till restaurangen nedanför kontoret efter som att vår godsmottagning var stängd.
Som sagt var – helt galet… men det var också, så här sett i backspegeln, djävligt kul.
Men nu är det som sagt var klart! Och på måndag kommer jag för första gången på över fem år att inte jobba alls med det projektet. Undrar hur det kommer att kännas… just nu känns det i alla fall grymt bra!

Idag har Janne och jag varit och kikat på ett hus som är till salu utanför Kumla. Jag blev lite förälskad… huset låg rätt mysigt, och det var grymt fint. Eller, rättare sagt, det har potential att bli grymt fint…
Vi har i alla fall bestämt att gå på visningen och kika. Det verkar som om att det stått tomt ett tag, och vi vet inte hur pass nedgånget det är.. men ”lite” renovering kan man väll leva med?

Det här skulle ju kunna bli riktigt fint!


Idag har jag också känt av att det börjar dra sig mot vår. Det var strålade solsken och jag kunde verkligen känna att solen värmde. Det är verkligen superskönt!



Gud vad härligt med en varm solvägg i lä!!

I kväll är Janne iväg med några polare på relaxen, sen skulle de ut och käka mat och dricka öl. De är ett gäng med barndomskompisar som dragit igång en ”herrklubb” som träffas regelbundet och hittar på roligheter. De brukar ha riktigt skoj, och jag tycker att det är rätt skönt att vara själv ibland och bara sitta och hänga.. läsa lite, spela lite musik, se lite på tv och bara slappa.

I morgon bär det iväg halvvägs till Göteborg för att byta ett par högtalare. Janne bara måste ju ha nått sånt projekt att pyssla med, och nu kom han då på att han skulle byta bort våra högtalare mot ett par andra.. Ja ja, bara han är lycklig och jag får åtnjuta bra stereo ljud så är jag nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar