måndag 2 mars 2009

Måndag igen.

Jaha - då var det måndag igen då.
En helt ok dag på jobbet, lite nya arbetsuppgifter och jag kände nästan att jag inte ville åka hem när det var dags att åka och hämta Janne.
Vi lämnade tillbaka Toyotan som vi "hyrt" (skitbra deal från Eon där man fått ha "hembil" - ungefär som "hemdator") i förra veckan, så nu har vi bara en bil.
Planen är att samåka tills det blir motorcykelväder.... det borde funka ok.. och sen spara i hop till att köpa en bil i slutet av sommaren.
Motorcykelvädret verkar dock som om att det dröjer...


Efter jobbet åkte vi och köpte semlor för att sen åka till Jannes bror för att fira att vi alla fyllt år.. årets första semla. GUD VAD GOTT DET ÄR MED SEMLOR!!
Och jag fick presentkort på skor från mina gulliga svärföräldrar - jag har inte bara en premiumpojkvän utan premiumsvärföräldrar också!

Innan vi åkte ut till Jannes bror så svängde vi förbi Marieberg och köpte en födelsedagspresent till honom.. och så hoppade vi in på Intersport och inhandlade två par mjukisbrallor och lite annat så här inför SIM.
Jag ska packa mina badtofflor och glida runt i mysbrallor och badtofflor hela turneringen (utom just när vi spelar match då vill säga).
.
Igår var i Götene av alla ställen. Janne har nämligen (som jag nämnt tidgare) gått runt som en äggsjuk höna och funderat över om det kanske inte är dags att göra en förändring i ljudbilden.
Efter sju svåra år lyckades han äntligen bestämma oss.. och ett byte arrangerades över nätet.
Ett par prima OA51 byttes mot ett par utmärkta OA116 (Carlssonhögtalare, för er som ev inte är insatta så är det en snubbe som byggt en massa roliga högtalare) och nu sitter han som trollbunden i soffan och lyssnar.
.
.

Vinter hos mig i kväll - men det är trots allt rätt mysigt.. även om jag just glatt mig åt vårens första torra asfalt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar