onsdag 25 februari 2009

Trött

Den här veckan har än så länge varit hyfsat jobbig.

På måndag jobbade jag över och kom hem sent. Ett projekt som precis är i slutfasen, med sedvanliga ”sista spurten”. (Att vi i över 5 år jobbat med samma produkt, och minst två gånger varje år gjort en liknande ”sista spurt” väljer jag att inte låssas om – den här gången tror jag faktiskt att det ÄR sista rycket. För den här gången i alla fall.

På tisdag fyllde Janne år, samtidigt som det var massor på jobbet och vi hade träning på kvällen. Jag fick smita från jobbet med dåligt samvete vid halv sex… kasta mig i bilen och åka till bolaget för att köpa en present till Janne (Ja.. om man ska vara nogräknad så var det två..), en flaska Chablis premier cru och en tomasi amarone. Sen hem och göra pressentöverlämning för att sen stressa vidare till softbollträningen som iof var väldigt rolig men också lång.
Jobbigt var att jag dras med en trist förkylning som vägrar att ge med sig, och att det blev sent… träningen slutade inte för än kvart över tio. Kul var att det var en riktigt rolig träning. Mycket markbollar och mycket slagträning. Och allra roligast är att det verkar som om att min slagning som verkligen inte har funkat sen i mitten av sommaren verkar ha kommit i ordning igen. Det är obeskrivligt skönt att känna att man får på bra träffar på boll efter boll. Känns bra att få lite självförtroende inför SIM!

Idag kom jag hem från jobbet strax efter åtta – och jag känner mig lite småtrött.

Men men – det är väll bara att flyta med så går det över också!!
Nu ska vi laga oss nån smarrig mat och sen se på film… mysigt!

3 kommentarer:

  1. Vad kul det är att följa din blogg. Men är varför är det bara jag som kommenterar? Det är ju knappast brist på intresse eftersom du har 231 besökare, fast jämfört med blondibella och Gynning ligger du kanske i lä = ) = )
    Har du sett Alexander på femman. Han kommer "upp" sig grabben. fast det märks även där att vissa ränder aldrig går ur.. Jag är hur som helst mer intressrerad av honom än av den äckliga Rosing.. Bläää!!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Det är tur att jag har dig så att jag vet att någon håller lite koll. :)

    Jag ser fram emot påsk - nu är det inte så länge kvar!!

    SvaraRadera