söndag 8 februari 2009

Vinter igen!

I går kväll var Janne och jag ute och tog lite kort. Vi tog med kameran och stativet och tänkte se om vi kunde ta lite mysiga kvällskort. Det blev en lagom liten promenad, och en hel massa kul kort.. några bra, och några inte lika bra. Iom att vi fått lite snö så var allt så där härligt ljust ute!



I morse när jag vakande så hade vi fått ännu mer snö!! Så här såg det ut utan för mitt fönster i morse!



När jag sa tidigare i veckan att det var jobbigt på softbollträningen så var det inget emot vad det var på innebandyn i onsdags – där fick jag ge mig efter 45 min och åka hem… men det fick väl sin förklaring nu i helgen när en rejäl förkylning bröt ut på både Janne och mig. Så typiskt, knappt är man frisk från det ena så kommer det andra. Så softbollträningen i lördags gick på halvfart. Men, träningen var ändå ganska givande – dels så var det en rätt rolig slagträning och dels så fick jag köpa ett gäng med ekologiska ägg från Åsas bekant. Det är inte fy skam det heller. Jag har alltid lite dåligt samvete när jag köper ägg i affären – oavsett om de kommer från hös i bur eller frigående höns så vet jag ju att de inte har det bra…

Helgens träningsläger blev inställt pga för få deltagare, och det var verkligen tråkigt – jag hade verkligen sett fram emot det. Men man får väl se det från den ljusa sidan – jag är ju rätt förkyld, och så hinner jag fixa lite pyssel från jobbet som ska vara klart innan nästa vecka. Nu får jag börja ladda för SIM (Softboll inomhusmästerskap) den 6-8 mars i stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar