måndag 9 februari 2009

Whiskyröst x2

Ha ha.. nu låter både Janne och jag som dåliga kopior av Willie Nelsson - hesa som bävrar båda två.
Janne har varit riktigit hängig och varit hemma idag, och jag har suttit på jobbet 0ch häckat. Tur att jag inte har behövt göra nått som kräver allt för mycket engagemang och tankeverksamhet idag. (Cocillana - tack för att du finns!)
Men trots det så har det varit en bra dag - kanonbra väder och lagom myskväll.

Så har fint väder var det i morse när jag åkte till jobbet (svintidigt - jag var på jobbet redan klockan 08.00. idag).



Men trots det så har det varit en bra dag - kanonbra väder och lagom myskväll.
När jag kom hem från jobbet åkte Janne och jag iväg och hyrde oss lite film och köpte räkor. En lagom ansträngande middag idag.

Nu är ju som bekant vintern här - och det är ju superhärligt. Vad som dock INTE är här - utan vad som lyser med sin frånvaro är däremot han killen som sköter snöröjningen. Jag kan inte för mitt liv begripa varför man har parkeringsförbud på måndagar på vår gata om man ändå aldrig bryr sig om att ploga (eller sopa grus på våren eller vad det nu är man ska göra när det inte står några bilar parkerade där) mellan 24.00 och 06.00.

Ja tack - låt mig gärna betala kommunalskatt, och använd den till att bekosta skitfula "konstverk" som förfular stan - och för allt i världen, släng inte bort mina pengar på sånt trams som att röja snö (va fan, det tinar ju av sig själv så småningom).


Vintern är här.




Men det är inte snubben som ska röja snö!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar