torsdag 9 april 2009

Glad Påsk!

I veckan började jag att tågpendla till mitt jobb. Jaha tänker ni nu – har hon blivit av med körkortet eller? Nej, det har jag inte…. Men vi har ju bara en bil, och Janne är om möjligt ännu mer morgontrött än jag, så jag kommer så illans sent till jobbet om jag ska samåka med honom så jag bestämde mig för att testa tåget i stället. Och än så länge så har det ju funkat hyfsat bra.
Det tar lite längre tid, men å andra sidan så kommer jag tidigare till jobbet, jag får motion och jag sparar pengar och miljön.
Så jag tänkte ge det en månad o se…

Nu ska Janne och jag bege oss hem till Värmland. Hem till mamma först, sen till en kompis på långfredan (har blivit lite av en trevlig tradition), och så får vi försöka hinna med en sväng till pappa också… simma lugnt och glad påsk!

På tal om påsk – här i Örebro har dom världens skummaste påsktradition. Ungarna slänger inte påskbrev, de ritar små påskkort och går runt och tigger godis i stället (som på tjugonde knut hemma). Bååååring!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar