onsdag 15 april 2009

Påsken har varit härlig.

Min goa shettis Pinus som jag fick när jag var 7 år.
Han fyller 28 år i år.

Jag känner att jag precis börjar landa i vardagen igen. Men det känns ganska bra det också…
Min påskhelg var i alla fall kanon!
Vi slutade lite tidigare på torsdag, och åkte hem och packade och gjorde i ordning, sen satte vi oss i bilen och for till mamma hemma i Värmland.
Sen känns det som om att vi har hunnit med hur mycket som helst under helgen.

  • Jag har ridit! Tog en liten tur på moster Gunnels häst Blessie på fredag förmiddag. Jag som inte har ridit på över ett år.. men det gick ganska bra ändå får man väll säga.

  • Vi har hälsat på Nathalie och Martin och Lova. Det börja bli en kär påsktradition att åka dit på lågfredan. Väl där satt vi ute i solen och drack lite vin och hade det mysigt. Sen bjöds det på god mat, och mer prat.

  • Vi har hälsat på pappa o Carina o Sabbe. Satt ute på trappan i det fina vädret och drack kaffe och ondogjorde oss över kirskålens livsduglighet.
  • Vi har hälsat på hos Gunnel o Sven. Där satt vi en bra stund i solväggen och pratade. Johan och Kristin var hemma, och lite senare grillade. Då slöt även lite fler folk upp (bla. mina kära småsyskon).

  • Vi testade Arvikas krogliv (som hastigast). (Tack Sabbe - du har en fin belöning att vänta!!)
  • Varit hemma hos mamma, Kente, Jon och Emelia hemma i Hallebol.

Sen på söndag åkte vi hem till Örebro och myste hela kvällen. På måndag var vi en tur hos Jannes föräldrar och fick lite påsklunch.
Sen for vi en sväng och kollade på hus, och till sist avslutades påskhelgen med lite MotoGP på tvn.
Allt som allt en kanonhelg!!

Grannflickorna har påskpyntat Pinus.

Kanske inte så stiligt - men kul som attan...

En ganska sliten Sanna...

Sabbe och pappa tar en paus från pysslet i trädgården

Vi blev väl omhändertagna i samma ögonblick vi satte vår fot hos Nathalie och Martin.

Värdparet.

Lova är en baddare på såpbubblor

Lova gör sig redo för påskafton

1 st. riktig påskkäring

Och som avslutning - en bild på min DeLuxe-pojkvän.

2 kommentarer:

  1. Måste bara få skicka världen jättekram till Pinus. Goa killen.. Enda ponnyn jag vet som har bajsat i en båt.. Hahah

    SvaraRadera
  2. Ha ha.. jo de... han är en klippa! :)
    Och still going strong!

    SvaraRadera