onsdag 15 april 2009

Hemma från Värmland – vad hände sen?

Ja, nu är ju påskhelgen då officiellt slut och vi har börjat jobba igen. Jag kan ju säga att jag ser redan fram emot nästa långhelg.
Vad har jag då hittat på sen jag kom hem i måndags?
Ja… typ ingenting… men det kan vara nog så skönt!

I måndags lagade vi världen godaste mat. Det finns för all del flera maträtter som är ”världens godaste mat” – och gubbröra är en av dom.

Fräs hackad lök försiktigt så att den blir mjuk, häv i hackade ägg, hackad ansjovis, rejält med dill och persilja och värm på. Servera med öl och knäckemacka. Njut!




Gubbröra är ju för gott!!

Igår var jag iväg på lite softbollträning, och idag har vi spelat innebandy på jobbet – PLUS att jag tågpendlar så jag tvingas att cykla till stationen och gå mellan stationen i Hallsberg och jobbet. Jag är en sån hurtbulle!
Nu tror jag att jag ska krypa ner i soffan och lata mig resten av kvällen. Janne är borta på nått hola baloa med jobbet så jag är själv hemma. Tror det får bli nått lätt och snabbt att äta och kanske en bok och lite te.. simma lugnt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar