måndag 15 juni 2009

Semester, semester, semester…

Ja, så är det då äntligen semester. Första "riktiga" semesterdagen – gud vad skönt att inte åka till jobbet i morse!

Igår spelade Janne med Bluestompers i Wadköping. Jag tog med en rioja och for till Gunilla nån timma innan de drog igång, och vi satt o pratade lite skit. Himla kul, för det var rätt längesedan jag träffade henne senast. Sen mötte vi upp med Lisa (vår amerikanska softbollspelare) vid slottet för vidare färd mot Wadköping. Vi kollade på de två första banden men sen blev det för kallt för att sitta kvar och kolla på det sista bandet efter som att det regnade – synd, för det brukar vara grymt mysigt att sitta o kolla blues i Wadköping. (För er som inte vet så är Wadköping som typ "gammelvala" fast i Örebro, och där finns en jättemysig utomhusscen där Örebros rock och bluesförening brukar arrangera ett gäng med spelningar varje sommar.) Efter det så cyklade vi in till stan och gick på Bishops Arms och drack lite öl och whisky och käkade lite mat. Sen cyklade jag hem till Janne efter att han roddat klart med alla grejer efter spelningen.


Jag, Gunilla o Lisa
.
Bluestompers

Janne

Timo

Idag har jag fixat en massa med softbollgrejer… betalat räkningar, skickat fakturor mm. Sånt som är bra att få gjort helt enkelt… förutom det så har det varit en lugn dag. Först sovmorgon, Janne fixade en kanonfrulle, sen åkte vi och handlade lite vin o sånt inför semestern och efter det åkte vi och kollade på ett hus som är till salu. Supermysigt – men lite väl snålt avstyckat.. och djävligt mycket jobb om man ska få det beboligt.

I kväll ska vi laga lite god mat… har inte riktigt bestämt mig än för vad det blir. Kanske kokta rödbetor med vitlök och timjansmör, en god köttbit och risotto med en god vinare… eller kanske nån tappasvariant med friterad bläckfisk… eller… ja, jag har inte riktigt bestämt mig än. Men en sak är i alla fall bestämd – och det är att det blir cava (en Freixenet Cordon Negro ) och jordgubbar nån gång under kvällen – för nu djävlar är det sommar, oavsett om det är mulet och tio grader ute.

I morgon bär det av ut till sommarstugan som vi så snällt får låna av en kompis till Janne. Ska bli skönt att komma bort från stan, och så blir Lennart så glad när han får vara ute!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar