söndag 19 juli 2009

En kanonhelg!

Igår var en superbra dag!

Först spelade vi två skitroliga softbollmatcher mot Göteborg och som ni antagligen förstår så vann vi båda matcherna. Alla i laget spelade jättebra och det var en kanonbra stämning hela tiden. Själv är jag jättenöjd med mitt eget spel.. jag hade inga "passed ballas" uppsatta på mig i protokollet under någon av matcherna. (För er som inte är så insatta i softbollvärlden så är en "passed ball" en boll som catchern inte fångar när pitchern kastar, och när bollen rullar bakom chatchern så kan löparna ute på bas springa en extra bas.) Och det funkade kanonbra med slagningen! Jag slog fem hits (för er..ni vet vilka.. så är en "hitt" ett slag som är nog bra för att komma ut på bas på) – var av två var dubbelhitts (man hinner springa till 2b) och två var trippelhitts (man hinner springa till 3b). Riktigt riktigt kul!


Jag catchar...


Här slår jag en dubbelhitt...




Efter matchen så åkte vi räkbåt, några från laget och några andra… och jag hade superkul! Vi åt massor med räkor, sjöng (de hade trubadur) och hade skoj. När vi kom tillbaka till land så gick vi vidare till Bishops och drack öl i den fina sommarkvällen. Sen avslutade vi här hemma tillsammans med Dagge och Sussan med lite mer vin o whisky och en hel massa skitprat… Som sagt – en helkul helg.

Här väntar vi på att få sitga ombord...

Räkfrossan kan börja!

Vi har tydligen slussar här i Örebro... :)

Janne gillar!

Susanne och Dag... lite kyligt var det men ändå grymt mysigt att sitta ute!

Janne och Mia...jag undrar vad han förklarar här....

På fredag jobbade jag hemifrån och tog det ganska lugnt. Åt en kanongod frukost i lugn o ro. Sen så var Linn och jag ute och åkte motorcykel. Hon kom hit från Stockholm på dagen och sen tog vi en liten tur på em. Jag har inte kört monstern nån längre bit tidigare och jag måste säga att den var grymt rolig att köra. Nu får det bli en till, i stället för BMWn tror jag bestämt!

Idag så har vi tagit det lugnt. Sovit länge och ätit god frukost och kollat på MotoGP…. Skönt när det är regn ute så att man kan sitta inne o slappa med gott samvete. J

Så här såg det ut när jag skulle gå och lägga mig igår... hm... någon har tagit min plats... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar