fredag 18 september 2009

Duktig!

Ahh… då så. Då har jag huggit och staplat ved. Jag börjar förstå de där gubbarna – ni har alla sett dem, de finns över allt – som har så mycket ved kluven och staplad så att de med lätthet skulle klara sig igenom TVÅ atomvintrar. Det är helt klart nått meditativt och tillfredställande med att hugga ved. Dels så får man jobba lite och känna sig lite nyttig, och det är en grym känsla att se vedstapeln växa…

Sen har jag ringt och beställt hem två lass med ved från den lokale vedbonden (om man kan säga så). Han verkade trevlig och var inte speciellt dyr, och han kommer med veden inom ett par veckor och lämnar av här på gården.

Jag har också städat ur förråden och packat upp flyttkartonger, precis enligt plan. Känns riktigt bra – kanske att man skulle ta och springa ett varv med snabeldraken också.. kanske… J

Nej, nu ska jag ta och planera vad vi ska käka de närmaste dagarna och maila iväg en shoppinglista till Janne. J

2 kommentarer:

  1. Veden värmer 3 ggr. När man hugger den, när man bär in den och när man eldar med den! Ha det gôtt! Kram Annika.

    SvaraRadera
  2. Så sant som det är sagt! 

    SvaraRadera