måndag 14 september 2009

Sakta men säkert

Det går framåt med flytten… inte så fort, men det knallar på.

På onsdag sov vi först natten i huset. Det firade vi med en trerätters. Champagne och ostron, champagne och pilgrimsmusslor med bacon och gräddsås och sen ett gott rödvin och en entrecote.

På torsdag kom mamma på besök och inspekterade, och jag tror bestämt att vi fick godkänt.

Jag har även premiäreldat i kökspannan i helgen, och det gick bra. Vi trivs superbra och det är hur härligt som helst, och Lennart smyger runt överallt och bara myser. Skönt för honom att bli utekatt igen!


Blandade bilder. :)

Nu börjar det likna nått..
.
Janne eldar..
.

Vardagsrum
.

Vi firar första övernattningen med skumpa!
.

Han är väldigt händig på att öppna bubbel.. själv tycker jag att det är lite otäckt nästan..
.

Mmm....
.


Mmm... igen. ;-D
.



Första frukosten i huset. :)
.

Apelsinerna är lite finare här ute. :)
.



Jag eldar som fan!
Det är nått speciellt med att elda i en kökspanna... :)
.


Janne monterar köksö...
.

På uteplatsen på framsidan är det helmysigt att sitta och dricka lite vin, ljuga och grilla så här på kvällen.






Köksön...


Vardagsrum... ny soffa och lite gardiner kommer nog att göra susen tror jag! :)


Stora hallen.
.

Framsidan
.

Mys o mat
.
Sängkammaren.
.
Frukost med mamma.
.
Frukost med Janne.
.


Tv-rum/gästrum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar