torsdag 11 februari 2010

Drama..

Igår var det lite drama på jobbet också. Precis när vi kommit tillbaka från lunchen så blir vi beordrade att utrymma byggnaden för att taket höll på att säcka ihop under all snö. Man såg verkligen hur taket bågnade in, så jag hade verkligen inget emot att lämna byggnaden.

Så… i går kväll/i natt så har YIT-gubbarna (jag såg inga gummor) haft fullt upp med at skotta snö. Även under hela dagen i dag så har aktiviteten på våra tak varit minst sagt febril. Hörde även nått rykte om att man i dag hade fått utrymma verkstaden… hmmm… hur svårt kan det egentligen vara att sätta in lite förebyggande arbete. Till och med jag fattade ju att det var läge att skotta av de platta taken för ett bra tag sen – och jag är ju inte ens fastighetsskötare.

Vad har jag gjort mer under dagen då… förutom att pendla i tre timmar och jobbat? Jo, jag har städat ur vår "pigkammare"/"kontor" som sakta men säkert har fyllt med grejer som vi "ställt undan där så länge". J Men nu är det fint.. eller ja, man kan i alla fall gå in där, och när det har blivit damsuget o sånt så blir det fint.

I morgon ska Janne spela med AD/DC på O'Learys inne i stan. Jag åker till en kompis före och junar lite där, och sen drar vi så klart in till stan och gör krogen osäker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar