tisdag 13 april 2010

Vår vår vår!!!!!

Det är så skönt med VÅR!


Huvudvärken från söndan ordnade upp sig under dagen med hjälp av lite (många) huvudvärkstabletter, fint väder och öl.

Sen på kvällen kom Janne hem från Åland - Bluestompers hade gig där på lördagen – och med sig hade han några presenter till mig. Nämligen två whisky och tre vinflaskor.

Lite kuriosa om vinet: Det är gjort på en gammal druvsort som man trodde var försvunnen men som återfanns (4st vinrankor) hos en odlare på Masis vingårdar. Man planterade åter in druvan på sin vingård och gör nu vin av den – riktigt kul, och den är god!



Två av de goda MASI vinerna och en helt underbar Rioja!

Igår och idag har det varit lika fint väder, och jag njuter till 100% av solen. Det känns så skönt att våren äntligen är här! Och igår var jag till och med ute och sprang (lunkade) en sväng... skam den som ger sig. Jag har lovat en god vänn att jag ska springa blodomloppet tillsammans med henne (5km-slingan), så nu finns ingen återvändo! :)


Utiskt från min balkong.
.
Nu börjar det bli dags för mig att åka in till stan och köra softbollträning. Det är helt sjukt, men det är verkligen bara drygt 2 ½ vecka kvar till säsongen startar. Det ska bli så grymt KUL!
Här en bild från en match i somras mot Norköping, som jag kommer att spela MED i stället för mot i sommar. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar