fredag 7 maj 2010

Missen har förlåtit mig... tror jag.

Idag stod jag inget högt i kurs när jag FÖRST droppade i grejs mot öroninfektion i hans öron och sen tvingade i honom inte en utan TVÅ avmaskningstabletter!
Han spottade och fräste och tyckte att jag vad skitelak - men vad gör man när det trillar små äckliga bandmaskar ur ändan på missen? (Och att jag fått ägna halva natten att mota bort katten från sängen gör mig antagligen till en ÄNNU elakare matte.)

Han var MYCKET missnöjd med min insats kan jag meddela... men som tur är verkar inte missen ha så där hemskt långt minne, alternativt inte vara så där hemskt långsint, så nu är vi bästisar igen.

Förutom att plåga min katt har jag inte hunnit med så himlans mycket idag. Tränat softboll med Janne, tvättat lite och nu håller vi på och lagar mat och Floydar. Söderhavskyckling med mango och sockerärter (och så kokar jag en buljong på skrovet - spännande!).

Nej.. nu är det dags att fylla på glaset och titta till maten! Simma lugnt!

2 kommentarer:

  1. Inte lätt att få in ett piller i en katt.
    Läs här hur man gör:
    http://123an.tjosan.se/husdjpiller.html

    Natti natti.

    SvaraRadera