måndag 17 maj 2010

PREMIÄR!

Idag har varit en bra dag!

I går och i natt har jag hostat och stått i så att det varit riktigt jobbigt.. så efter att inte ha kunnat sova i natt för allt hostande (jag fick gå och sätta mig och läsa i tv-rummet till slut) så stannade jag hemma från jobbet.
Jag sov skitlänge och vaknade vid tolv. När jag k0mmer upp så skiner solen och det är 24 grader varmt ute i solväggen - najs! Och som grädde på moset så känner jag mig mycket bättre från min förkylning.
Så det blev frukost i solen ute på trappen, och sen ligga och sola på en filt i trädgården och läsa en bok.
Men säg den lycka som varar - efter ett tag blev det så klart mulet så jag fick gå in... och efter ett tag blev jag rejält rastlös (ni vet själva hur det är, eller hur?).
Efter att ha beklagat mig för Janne om hur rastlös jag är så säger han: "Ja, men åk en sväng med hojen då!"
Ja men SJÄLVKLART! Så det var bara att dra på sig hojkläderna och susa iväg. Gud vad skönt... det blev ingen lång tur.. jag snurrade runt lite på vägarna här i kring så det blev kanske 6 mil eller nått sånt, men det var rätt lagom som en premiärtur.
Och som en extra bonus kunde jag notera att hojkläderna (i strid mot alla kända naturlagar) definitivt satt mindre tight i år än vad de gjorde förra året - sing halleluja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar