lördag 15 maj 2010

Softboll och sol!

En härlig dag.

Nu på kvällen har jag ägnat mig åt att njuta av det fina vädret, äntligen lite värme! 20 grader när jag kom hem vid åttatiden på kvällen… så skönt!

Och vad kan man då hitta på som är bättre än att klippa gräs? Så jag tog en repa med åkklipparen, njöt av vädret och drack lite öl… underbart!

En inspektionsrunda i trädgården visade att mycket hänt bara i dag.. löv har slagit ut, gräs har växt – men framför allt så har mina grönsaker börjat titta upp!

.

.


OCH SÅ SOFTBOLL!

.

Tidtagare idag så har jag varit i Norrköping och spelat softboll. Vi spelade två matcher mot Sundsvall, och vi vann en match och förlorade en.

Jag ficka spela på 3B och 1B och LF och sist hoppade jag in och catchade. Jag måste erkänna att jag kunde ha behövt lite mer fokus för det blev några ganska onödiga errors. Offensivt gick det helt ok.. fick på två ordentligt bra slag var av ett kändes riktigt bra – en dubbelhitt med laddade baser så jag slog in tre poäng. Gôtt! Så.. tja.. överlag är jag trots allt rätt nöjd.

Lagmässigt så kändes det bra idag… första matchen höll vi en rätt jämn nivå. Pitchingen funkade bra och vi hade inga ”ras”… visst hade vi några onödiga errors.. men vi lyckades i alla fall hålla ihop det hela, och offensivt så slog vi bra, var bra med och utnyttjade deras misstag och tillslut vann vi matchen.

I andra matchen hade vi däremot en superras – det började ganska bra, sen rasade vi och inget funkade och vi spelade riktigt DÅLIGT! Det som trots allt kändes kanonbra var att vi lyckades rycka upp oss och komma igen ganska bra. Även om vi aldrig orkade komma ikapp riktigt så var det ett superlyft, och offensivt jobbade vi på bra hela tiden.

En riktigt rolig dag! Kul som attan!

.

.

Gott med en seger!!

.

.

Det var en solig dag... vilket typ... syns.. :-D Men det är ok - jag tycker att rött är fint!

.

.


Det här fina lilla skrapsåret lyckades jag dra på mig i torsdags när vi spelade mot skövde... och tillråga på så blev jag inte ens safe när jag slidade.. i alla fall när jag fick det första... vad som inte framgår av bilden är att det faktiskt är två skrapsår ovanpå varandra... men när jag fick "det andra" (alternativt bättrade på det första beroende på hur man väljer att säga) så blev jag i alla fall safe. Gott!


Jag i sommar: Snygga” skrapsår på benen, blåmärken på insidan låren efter som att jag är för långsam med handsken när jag blockar bollen när jag catchar, ett solbränt "band" strax ovanför knät mellan knäskydden och shortsen - och så blir man väl "hitt by pitch" också så man får några till fina blåmärken här o var... ... iförd en kort liten söt blommig kjol och högklackade sandaler... o benen ser ut som... tja.. som nått färgglatt i alla fall. Men för all del - alla tjatar ju hela tiden om att de "vill ha lite färg" på benen på sommaren så… *flinar*

2 kommentarer:

  1. Såren läker ska du se och det röda går över i en snygg solbrun färg!

    SvaraRadera
  2. Jo, det är väl det man får hoppas på! :)

    SvaraRadera