torsdag 13 maj 2010

Softboll och snor!

Så var jag tillbaka hemma efter en hård sportdag. :-D Idag spelade vi softbollmatch mot Skövde, och jag är riktigt, riktigt förkyld.

Klarade inte av att spela några ansträngande positioner defensivt idag, så jag fick spela 3B i första matchen och sen sitta som DP för Åsa i andra matchen (det innebär att jag satt på bänken när vi var utelag och bara var inne och slog och sprang på bas).

Defensivt gjorde jag ett par förargliga errors som jag väljer att skylla på att jag är så sjuk. ;-D Ett par markbollar som rullade precis bredvid mig som jag borde ha tagit. Men jag gjorde nått snyggt spel också som jag väljer att fokusera på i stället.

Offensivt var det desto bättre.. jag tror att jag kom ut på bas alla gånger (är inte helt säker men jag tror det). Fick på tre dubbelhits och två singlar (tror jag) och kom ut på två errors (och det var två rätt så hårda slag som gick rakt igenom försvarsspelarna). Så jag är ganska nöjd.

Gjorde ett retligt misstag första gången jag kom ut på bas när jag tvekade och sen sprang till 3B där jag blev bränd.. hade jag sprungit direkt så hade jag antagligen varit safe, men efter den tvekan borde jag ha stannat på 2B. Men men.. för övrigt gick det bra ute på bas också.. så allt som allt är jag nöjd med min egen insats.


För laget som helhet har jag blandade känslor. I första matchen gick det väl ok.. inte jättebra men inte jättedåligt heller. I andra matchen började vi kanonbra.. vi tog ledningen direkt och i de två första inningarna ÄGDE vi matchen.. vi tog poäng offensivt och plockade snabba bränningar defensivt.. men i tredje (tror jag det var) så rasade vi. Vår pitcher klarade inte riktigt av att hålla uppe pitchingen pga en skada och laget orkade inte heller backa upp, och stämningen la sig som en blöt filt över hela laget… när vi sen bytte pitcher så lyckades vi inte komma tillbaka nog snabbt och vi tappade massor av poäng i den inningen. Sen lyckades vi inte riktigt ta nog med poäng när det var vår tur att slå.. så vi förlorade även den matchen.

Så bitvis spelade vi fantastiskt, med superbra spel av många spelare… skitsnygga lyror, bländande spel på 1B.. och ja… riktigt bra… nu gäller det bara att orka hålla ihop hela matchen igeonom.


Nej, nu ska jag hjälpa Janne som redan har dragit igång med att sätta upp hyllor och ställa i ordning i vårt ”pysselrum”. Sen får det nog bli pizza och en film!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar