måndag 7 juni 2010

Har haft en riktigt skön helg!

Efter att en härlig ledig fredag så var det dags att ta sig an Enköping på softbollplanen. Lördagens match spelades i Arnö då klubben gärna vill starta upp ett softbollag och bad som lite draghjälp att ”visa upp sporten”.




Första matchen var ingen hitt… Enköping hade tagit över två amerikanska spelare var av en var en duktig pitcher som vi inte kunde slå på. Och efter som att vi spelade riktigt dåligt defensivt så kunde Enköping ta massor av poäng och matchen var slut efter 3 innings. Jättetråkigt – dels efter som att jag skulle vilja ha gått upp fler gånger mot deras pitcher, och framför allt efter som att vi hanterade det dåliga resultatet så himla dåligt. I stället för att jobba på varje pitch så hängde hela laget med huvudet och gav upp. Även om matchen var förlorad så borde vi ändå ge 100% på varje pitch… även om man inte kan vinna matchen så är det väl ändå mycket roligare om man i alla fall kan göra bra spel när man har chansen i stället för att missa dom för att man inte jobbar på det man ska. Där har vi lite att jobba på.

.

Men andra matchen började bättre… där tog vi ledningen och kopplade greppet om matchen. Men Enköpings svenska pitcher började vi slå och utnyttja Enköpings alla misstag, och vårt eget defensiva spel blev mycket bättre. Tyvärr började vår pitcher bli lite för trött och började kasta en del walks, plus att Enköping hittade hennes fart och började slå riktigt bra, och vi tappade ledningen och mer där till. När vi bytte in till en annan pitcher så var det för sent, och vi lyckade aldrig komma igen och Enköping van även den matchen. Men trots allt så var det en mycket bättre match, Enköping var helt enkelt det bättre laget som orkade hålla ihop hela matchen igenom.

.

Själv är jag nöjd med mitt spel i andra matchen… jag slog flera hits (jag gillar att slå på Enköpings pitcher), jobbade bra offensivt - jag kom till 2b på slaget flera gånger (om än inte på dubbelhitts) och avancerade på de bollar som jag borde – och jag är över lag nöjd med min cathing också. Kändes skönt att börja matchen med att kasta ut Enköpings första löpare på bas när hon försökte stjäla 2b. Så.. jag känner mig nöjd. Och foten kändes rätt ok också… gjorde lite ont att springa och så, men inget allt för allvarligt.



På kvällen träffades vi några från laget och åt lite mat och drack nån drink.. sen slutade det med att vi gick ut på korgen och dansade hela kvällen. Det var rätt lite folk på krogen, men de spelade bra musik så jag hade hur kul som helst. Och att sen Janne slöt upp med några polare var ju pricken över i.

.

Söndagen bjöd på strålande väder, och vi passade på att njuta riktigt ordentligt. Sill o potatis i bersån, sola och läsa bok och ha det allmänt gott. (Lite nyttiga var vi och hängde upp blommlådor o fyllde på lite olja i nån hoj o lite så.. men mest slappade vi).

Och på kvällen – MotoGP, Jamies America, revbenspjäll och vin… mmm….





Janne njuter i hängmattan.


Jag passade på att hänga lite innan Janne kom ut, då jag "förvisades" till en filt i soooolen!


Missen vill också gärna ha lite gräddfil - om husse o matte får BÅDE sill och gräddfil så....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar