onsdag 11 augusti 2010

Skönt med semester.

Äntligen semester! Ja, jag har ju varit ledig i hela tre veckor redan.. men nu har äntligen Janne också gått på semester.. och det är lixom då semestern börjar på riktigt!

Frukost = ledig. Jag har aldrig tid att sitta ner och äta frukost innan jag åker och jobbar, så frukost är lyx!

Veckan har vi ägnat åt att städa och pyssla lite här hemma... och förbereda lite för våra semesterprojekt. Bland annat så ska vi byta papp på verandataket, klyva det sista av vår ved som vi tagit ner här hemma, måla badrumsgolvet och lite annat pyssel och knåp!

Men just nu njuter jag mest av att vi har städat.. det är så mysigt när man gått över allt och fönstren är nyputsade och det är rent o fint... (det är ju inte så ofta vi har det nystädat så man får passa på att njuta när man kan!!).

Inte nog med att jag kan njuta av att ha det nystädat, det har äntligen börjat bli mörkt på kvällarna också så att jag kan mysa med lampor och elda stearinljus utav bara den!! ;-D




Sen, förutom att städa så passar vi så klart på att äta god mat och dricka gott vin!!

Skulle du råka springa på den här vinaren på bolaget så slå till... vi gjorde rostbiff och risotto med dragon, och en skysås med en skvätt portvin till.... rekommenderas!

2 kommentarer:

  1. Låter som att du har en utmärkt semester med mycket god mat & dryck! Kram Annika.

    SvaraRadera
  2. Jo då... det rullar på så att säga. =) Grymt skönt att vara ledig.

    SvaraRadera