tisdag 1 mars 2011

Blommor och softboll.

I helgen spelade vi SIM i Enköping. Första matcherna med mitt nya lag Skövde. Vi ställde upp med två lag efter som att vi var så mycket folk, ett utom tävlan och ett i turneringen.
Det var riktigt kul, med mycket matcher – vi spelade 10 matcher totalt, och även om inte alla spelade alla matcher så var man i alla fall med på uppvärmningar. Så det blev en ganska mastig helg, men jag känner mig oförskämt pigg trots allt. Ingen träningsvärk eller nått…

Här kan du läsa lite mer om turneringen... och om du kollar längst till höger i bild så ser du mig. :)  



Första kortet på mig i mina nya lagfärger. 


Vi vann turneringen, men själv känner jag mig inte helt nöjd med min insats. Slagningen fungerade inte alls och det känns riktigt riktigt surt just nu. Får se om det kanske känns bättre när det har fått vila några dagar. Eller så gör det inte det… vi får se.

Här är jag uppe och ska slå...



I dag har jag sått kronärtskockor (som egentligen borde ha varit i jorden för några veckor sedan) och okra, och så har jag satt sticklingar från några av mina pelargoner.
Vi har varit och köpt lysrörsarmaturer för att bygga en drivbänk för att kunna förkultivera massor av olika frön, för i år ska här odlas djävlar anamma.
Jag håller precis på och planerar för var växthus och de olika rabatterna och bärbuskarna och fruktträden ska stå. Ser så himla mycket fram emot sommaren!


Mina fina sticklingar - hoppas att de tar sig!


Här står fröna varmt och fint tills de börjar gro, sen får de bo i det svala pysselrummet med lite extra belysning så kommer det nog att gå bra det här...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar