tisdag 30 augusti 2011

Fortfarande sjuk..


Jaha, min förkylning håller i sig – även om det blivit mycket bättre så rosslar jag fortfarande när jag andas, hostar (speciellt på nätterna), har huvudvärk och är allmänt risig.
Lite trist kan jag tycka, och nu har Janne gått och blivit smittad så klart… stackarn!
Men men – hur som haver så är jag tillbaka på jobbet i alla fall, och jag orkar jobba lite hemma också.
Och min räddning är min lilla dyrbara flaska med Cocillana – jag hade en gammal trotjänare från 2006 i kylskåpet som tog slut i helgen. Men tack och lov fick jag en ny flaska utskriven från min vårdcentral. Guld i mitt kylskåp!

Igår var en bra dag.
På väg hem från jobbet så stannade jag till och plockade lite svamp. Råkade se ett par karljohan efter vägen, och lite längre in i skogen hittade jag taggsvamp, trattkantarell och svart trumpetsvamp också. Mysigt!
Väl hemma så var jag lite nyttig också – jag drog bort de sista grenarna från när vi röjde för garaget, och klippte halva gräsmattan (vilket inte var en sekund förtidigt – jag höll ta mig fan på att köra vilse i det höga gräset).

Vad gäller garage så har vi kommit så lång att vi har grävt ur för grunden och fyllt på med grus. Nu ska vi gräva ner slangen för jordvärme och vatten o el just så att vi kan få med det när vi gjuter plattan.
Vi har varit och pratat med gropens snickeri om dörrar och fönster för garaget och väntar på en offert därifrån.
Och idag kom det en liten grävmaskin hem till oss som vi får låna för att gräva ner jordvärmen o sånt.

Koncentratiooooon!

Jösses vilka stenar jag hittade...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar