söndag 28 augusti 2011

Örebro Summer Challenge 2011

Jaha, ja då var helgen och helgens softbollturnering då äntligen över! Det har varit en jätterolig helg, och en lyckad turnering. Allt flöt på bra, vädret var ok, många roliga matcher och det var otroligt roligt att spela på hemmaplan! 
Men oj vilket slit att få till allt… speciellt som jag blev sjuk efter europacupen. Åsa fick dra ett ganska stort lass och hon var verkligen grym! Så nu känns det ganska bra att det är över trots allt.
Extra kul var det ju att ett helt nytt lag ställde upp – Gefle – de kommer förhoppningsvis att ha ett lag i seriespel nästa år.

Hur gick det för oss i turneringen då? Tja.. det gick bra får man väl säga, för vi vann.
Med en stomme av rutinerade spelare och flera nya och unga spelare så blev det fler jämna matcher, och i semifinal tog Söder ledningen och ett tag såg det ut som om att det skulle vinna. Men vi skärpte till oss i sista inningen och vann.
Finalen mot Sundsvall var ganska jämn och rolig.
Själv är jag väl seminöjd med min insats… spelade på 1b och missade att ta emot ett par kast som jag tycker att jag absolut borde ha tagit. Offensivt så var det väl sådär… fick på halvdana slag hela tiden. Kom ut på bas då och då, och avancerade för all del löpare.. men det kändes väl ändå lite si så där…
Men sista gången jag skulle upp och slå så säger jag till tjejerna att ”nej, nu tror jag att jag ska gå upp och slå en trippel” – och jag får på ett riktigt gôtt slag som i alla fall är en dubbel, och jag kommer vidare till 3e bas på kast till hemplattan. Kändes bra…  


Här tror jag bestämt att jag slår min dubbel.

Bränning på 1B

Denna hjälmen är INTE bekväm!

Linn

Efter vinsten i semifinalen


Guldgänget

Å vad mysigt att spela softboll i Åbyparken igen!
  

Och nästan lika bra kändes det att komma hem och sjunka ner i soffan och kolla på F1 och äta hämtmat (sushi) och bara slappa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar