onsdag 3 augusti 2011

Long time no see...

Hå hå... tillbaka på nätet efter några hektiska dagar IRL. :)

I helgen var jag ju då hemma i Värmland och var ridlärare på damridläger. Jag passade på att åka redan på onsdag så att jag kunde mellan landa i Karlstad hos bästa flickvännen Ulrika, och tror eller ej men även den tredje musketören Helen dök upp, och även om nu kvällen inte blev så lång så var det otroligt trevligt!
Sen på torsdag fortsatte jag hela vägen till riktiga Värmland och han med att träffa massa vänner och släktingar. En riktigt bra helg.
På söndag var jag hemma hos älsklingen strax efter nio - och även om det är fantastiskt roligt att vara ute på äventyr så är det alltid det allra bästa att komma hem!

I veckan så har jag hunnit med att börja jobba igen efter mina två semesterveckor. Det har varit riktigt riktigt tungt... jag är helt svintrött.
Men i morse tog jag motorcykeln till jobbet - det var en rejäl stämningshöjare. Jag vaknade till ordentligt och blev dessutom på ett strålande humör.

På lunchen drog jag till Skövde och tränade. Det börjar ju dra ihop sig till europacup, och även om jag inte tror att jag kommer att få spela speciellt mycket över huvud taget så vill jag ju ändå försöka komma i gång lite mer i alla fall.
Vi for till Skövde på tisdag kväll, och så for jag dit idag på lunchen (ja - jag tog en låååånglunch) och i morgon blir det träning med Åsa o Lisa i Örebro. Sen så får jag försöka ta mig till Skövde nästa vecka också.

Riktigt nyttig slagträningar må jag säga... jag fick något av en aha-upplevelse och jag fattade helt plötsligt varför min slagning inte har funkat på ett tag. Måste säga att Anso förklarade på ett mycket pedagogiskt sätt.. och nu är det "bara" att omsätta teori till praktik. Jag menar - hur svårt kan nu DET vara? ;-D

Och så en ryggrapport - har varit hos kiropraktorn två ggr nu... och jag vet inte om det beror på det eller nått annat.. men nu känns det faktiskt helt ok. Jag ska dit igen i morgon.. ska bli spännande att höra vad hon har att säga. 

Och så avslutar jag med en byggrapport - på söndag så kommer nog grävarmannen hit och ställer hit grävmaskinen i alla fall. Och sen drar dom väll igång kan tänkas... och jösses, vi som fortfarande har massa träd att hugga ner. :) Blir till att jobba arslet av sig på söndag!!

Och nu - dags för sängen! Simma lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar