onsdag 24 augusti 2011

Så.. då var det äntligen dags att uppdatera bloggen... jag har verkligen inte känt att jag har haft tid förrän nu.. men man - nu kan ni äntligen få läsa nästa spännande blogginlägg!!

Italien resan har varit toppen! Jag har fått god mat, haft trevligt, handlat lite, solat och har det varit mycket softboll så klart.

När vi kom ner på söndag installerade vi oss på hotellet. Det var skitfint, och det var rent! Enda problemet var att de inte var så superbra på engelska... men va fan.. det gick att kommunicera i alla fall för det mesta.
Vi hade även en trevlig hotellpol - och den blev räddningen många varma eftermiddagar kan jag lova! 

Grand Hotell Vanvitelli

Utsikt från ballen

Vårt rum




Foajen


Polen!!

Redo för match

Vi bodde strax utanför Caserta som ligger norr om Neapel. Själva stan var jättefin... men i utkanten där vi bodde, och åkte när vi skulle till planen och så var det inte speciellt fint. Mycket skräp överallt och rätt... nedgånget... typ...


På väg till planen

På väg till planen

Själva planen var fin, även om det var varmt som satan! Och till min stora besvikelse hade de varken försäljning av softbollprylar eller mat. Även om de sålde snacks och öl....

Fin anläggning

Tyvärr så vann vi bara vår första match och förlorade resten, därför åkte vi ner i B-polen vilket så klart kändes djävligt trist. Jag satt mest på bänken.. vilket så klart känns superfrustrerande när vi förlorar!!
I sista matchen fick jag hoppa in i stället för Nick som skadade sig, och jag spelade två defensiva innings och var uppe och slog en gång.
Jag är nöjd med min insats i alla fall... inga errors, gjorde en bränning själv som jag är lite extra nöjd med och kom ut på bas... känner att jag gjorde mitt jobb. Känns gôtt.


Varmt o gôtt

Mitt inhopp på 1B

 Mitt inhopp i turneringen:

Pee Wees 3rd - Hermansson S to 1b. Talley Britt to p. Putz Sandra grounded out to 2b. Dietrich Kar flied out to 2b. Wurm Lisa doubled down the rf line. Krejci Carol singled up the middle, advanced to second on the throw; Wurm Lisa advanced to third, scored on a throwing error by cf, unearned. Stoehr Melan flied out to rf. 1 run, 2 hits, 1 error, 1 LOB.


Skovde BSK 3rd - Rickardsson struck out swinging. BergstromMar struck out looking. Granath Tess singled to center field. Mohlen Priya singled through the left side; Granath Tess advanced to second. Butler Chari reached on a fielder's choice; Mohlen Priya advanced to second; Granath Tess out at third ss to 3b. 0 runs, 2 hits, 0 errors, 2 LOB.


Pee Wees 4th - Bandion Chri singled to right field. Nestler Chri pinch ran for Bandion Chri. Schonfelder grounded out to p; Nestler Chri advanced to second. Kraushofer S grounded out to ss. Nestler Chri advanced to third on a passed ball. Kozusnik Pet grounded out to 1b unassisted. 0 runs, 1 hit, 0 errors, 1 LOB.


Skovde BSK 4th - Bandion Chri to 1b for Nestler Chri. Hermansson S reached on a fielding error by ss. Scholin Lisa pinch ran for Hermansson S. Solen Westli struck out swinging. Talley Britt reached on a throwing error by 3b; Scholin Lisa advanced to second, advanced to third on the error. Karlsson Ama struck out swinging; Talley Britt stole second. Rickardsson struck out swinging. 0 runs, 0 hits, 2 errors, 2 LOB.



I bergen bakom planen hade dom ett
klakbrott, och där använde de en
Komatsugrävare minsann.

Förutom softbollplanen och polen så han jag inte med att se så mycket. Vi gick ut och käkade på några restauranger i närheten, med varierande resultat. All mat jag fick under veckan var kanonbra.. men servicen av si så där ganska ofta... men men.. skit samma. :)
En dag for vi till ett outlet i närheten så vi strosade runt i ett par timmar... jag köpte Rossi-t-shirts till mig och Janne och ett par skor.
Och en dag åkt vi in till själva Caserta som var rätt mysigt... vi kollade slottet, gick i lite affärer (jag köpte en tröja och en massa grappa och en vinare) och sen käkade vi på en skitmysig restaurang där vi faktiskt fick bra service.. och skitgod mat!

På lokala restaurangen runt hörnet.

På restaurangen i Caserta

En helt underbar förrätt med bönor och
vongolemusslor. En chansning som gick
hem (menyn var på Italienska så jag hade
ingen aning om vad jag beställde).

Slottet i Caserta - Maffigt


På söndag åkte vi från hotellet till flygplatsen klockan fyra på morgonen... och det var ju skitskönt att komma hem rätt tidigt. Men fan vad trött jag har varit... och som grädde på moset så har jag fått en riktigt rejäl förkylning så att jag är helt däckad... inget vidare bra tajming nu när vi ha softbollturnering i helgen. Stackars Åsa har fått gjort allt jobb... men jag planerar att vara piggare i morgon.

Förutom att vara sjuk så har jag börjat min distansutbildning nu. 7.5p. Digital bildbehandling på högskolan - på distans... ska bli sjukt kul!!

Och jag har även skrivit in mig på gymmet i Fjugesta så att jag ska komma igång och träna ordentligt nu igen. Ska också bli kul! 

Nu ropar Janne att maten är klar... så det är bäst att jag går och äter. Idag - råstekt potatis, oxfile och Biggans bea! Simma lugnt!

1 kommentar: